چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

آیین «شکر خدمت» قدردانی از خدمتگزاران اربعین حسینی (ع) در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران، محمد امین توکلی زاده معاون شهردار و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

تقدیر از حماسه سازان اربعین

همشهری آنلاین - این مراسم صبح امروز چهارشنبه -۲۱ شهریور ۱۴۰۳ برگزار و در ابتدای این آیین علیرضا زاکانی با اشاره به برکات خدمت‌رسانی به زوار حسینی (ع) برای مجموعه مدیریت شهری گفت: راهپیمایی باشکوه اربعین آثار ملموسی برای جامعه ما دارد این رویداد آیینی تجلی وحدت در جامعه اسلامی است و برای سایر دلدادگان حسینی(ع) نیز از سایر امت‌ها پیام رشد و شکوفایی و فداکاری دارد.
شهردار تهران در ادامه با تاکید بر آثار جهانی راهپیمایی اربعین افزود: اربعین باعث شده عظمت و قدرت جهان اسلام تجلی گر شود و ما نیز پس از قدم برداشتن در این مسیر باید خودمان را بسازیم و آماده حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) که امروز در آستانه سالگرد آغاز امامت ایشان هستیم؛ بشویم.
زاکانی با تقدیر از عملکرد خدام حسینی (ع)، مجموعه مدیریت شهری تهران در ایام اربعین اظهار کرد: امروز گرد هم آمده‌ایم تا از زحمات خادمین اربعین تشکر کنیم و هم مهیا بشویم برای کار و سفر بعدی اربعین.
وی افزود: از امروز زحمات متصدیان امر و خادمان برای شنیدن نقطه نظرات و انتقادات برای رفع کاستی‌ها در برگزاری راهپیمایی اربعین سال بعد آغاز می‌شود.
شهردار تهران در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: برکت خدمت‌رسانی در اربعین برای ما بهای بزرگی است. خداوند بزرگ تک تک قدم‌های برداشته شده توسط خادمان در این مسیر را از آنها بپذیرد و سال‌های سال مجموعه مدیریت شهری تهران و تمام دلدادگان حسینی در جامعه ایران را در این مسیر قرار دهد.

تقدیر از حماسه سازان اربعین


مهدی چمران:مسیر سیدالشهدا(ع) دفاع از مظلومان است
همچنین رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از تمام سروران و محبان امام حسین(ع) که در برنامه‌های اربعین حسینی به خدمت، همت گماشتند؛ چه در ایران و چه در مرزها و عتبات تشکر می‌کنم.
مهدی چمران افزود: گرچه محرم، صفر و اربعین گذشته اما به هرحالت یاد و نام امام حسین(ع) در ربیع و بهار نیز بهار را خرم‌تر و زیباتر می‌کند.
وی بیان داشت: از تمام سروران و محبان امام حسین(ع) که در برنامه‌های اربعین حسینی به خدمت، همت گماشتند؛ چه در ایران و چه در مرزها و عتبات، تشکر می‌کنم. البته برای خدا کار کردند و برای امام حسین(ع) بوده و جای تشکر افرادی مثل بنده حقیر را ندارد و نباید هم مطرح شود. امیدوارم خدا جزای خیر کار آن‌ها را دهد.
چمران در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند اصل فلسفه‌ی عاشورای حسینی، بزرگداشت عاشورای حسینی، اربعین حسینی و یاد و نام امام حسین(ع) یعنی استمرار راه امام حسین(ع)، گفت: راه امام حسین(ع) به معنای ایستادن در مقابل ظلم و ظالم و حتی همه‌چیز را فدا کردن در این مسیر است. اگر در مقابل ظلم بایستیم و مظلومان را یاری کنیم، آن‌گاه توانسته‌ایم بگوییم مسیر سیدالشهدا و اربعین را به خوبی طی کردیم.
وی افزود: امروز در دنیا ظلمی بزرگ‌تر از ظلم و جنایت صهیونیسم‌ها و اسرائیل نیست. ما موظف هستیم اگر می‌خواهیم در راه امام حسین(ع) بایستیم، در مقابل این ظالم نسل‌کش و حامیان او بایستیم و با او به طور جد و واقعی مبارزه کنیم.
رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: فلسفه بزرگداشت نام‌ویاد امام حسین(ع) این است که در هر زمانی در مقابل ظالم بایستیم و این برای ما بسیار مهم لست که درسی که از عاشورا می‌گیریم را به خوبی اجرا کنیم. امیدوارم تمام مسلمین بیاموزند و یاد بگیرند چطور راه امام حسین(ع) را استمرار ببخشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از خدای بزرگ می‌خواهیم‌ که همان‌گونه که شهدای عزیز راه امام حسین(ع) را پیمودند و با شهادت خود جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی و مکتب اسلام را استوار نگاه داشتند، به ما نیز این توفیق را عطا کند که راه امام حسین(ع) سرور شهیدان را به خوبی بپیماییم.

تقدیر از حماسه سازان اربعین


توکلی‌زاده:خدا را شاکریم که توفیق خدمت در اربعین نصیب‌مان شده است
در ادامه محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار کرد: امسال چندمین سالی است که با آیین اذن خدمت از کنار حرم سیدالکریم اذن می‌گیریم و تمنا می‌کنیم خدا برای ما منت بگذارد تا بتوانیم زیر پای سیدالشهدا را جارو بزنیم. دست‌اندرکاران در شهرداری تهران اعم از معاونت حمل و نقل و ترافیک، معاونت خدمات شهری، سازمان آتش‌نشانی و... از یکدیگر سبقت می‌گیرند که چه کسی امسال توفیق این را دارد که خدمت بیشتری به زائران ارائه دهد. نعمت خدمت به سیدالشهدا برای همه‌ی ما فراهم شد.
وی در خصوص آیین شکر خدمت بیان داشت: ما آیین شکر خدمت را می‌گیریم که دعا کنیم این خدمت برای آخرت ما باقی بماند. خدا را شاکریم که توانستیم امسال هم گرد هم آییم و برای مکتب عاشورا تلاش کنیم، مکتبی که امروز معنای آن در مبارزه با صهیونیسم نهفته است.
وی با تاکید بر اینکه امسال در آیبن اربعین بزرگ‌ترین تجمع ضدصهیونیستی ایجاد شد، گفت: تجمع اربعین امسال به عنوان لشکر قدس ایجاد شد و مفتخریم که امسال نیز صدای مظلومین فلسطین و غزه در پیاده‌روی اربعین بودیم. نمی‌توان گفت زائر اربعین و پیرو امام حسین(ع) هستیم و شاهد آن باشیم روزها و ماه‌ها، انسان‌های بی‌گناه و بی‌دفاع زیر موشک‌ها و ظلم ظالمین باشند و ما سکوت کنیم.
توکلی‌زاده تاکید کرد: اصل این مراسم گرفتن اذن سال آینده است. امیدوارم بتوانیم در کنار همدیگر چه در درون شهرداری و چه در برون شهرداری تکه‌ای از لشکر حسین (ع) را تشکیل دهیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دعا کنیم خداوند برای همه ما اربعین را نگه دارد و از آن بهره‌مند باشیم.

تقدیر از حماسه سازان اربعین


در پایان این مراسم از جمعی از خادمان حسینی در مراسم اربعین تقدیر شد.

تقدیر از حماسه سازان اربعین

کد خبر 880531
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha